Hop On Hop Off ! - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Hop On Hop Off ! - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Hop On Hop Off !

Door: Corine & Marc

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 September 2016 | Verenigde Staten, Savannah

Dag 17 van de reis het schiet al aardig op zeg.... Het is al donderdag 8 september een dag waarin we Savannah ontdekken en we door rijden naar St. Augustine....

Nadat we gisteravond om 20:00 uur aankwamen bij het hotel en onderweg de snoeppot goed hebben geraakt hebben we niet echt honger, maar een beetje trek.
De plaatselijke Subway heeft voor ons best een lekker broodje en een heerlijke Cinnemonrol voor bij de koffie........ Here, to Go ? geen vraag voor ons To Go natuurlijk.....

Na het ontbijt staat het koffer inpakritueel op het programma want ja we gaan weer verder. Uitgecheckt en hopla auto in het centrum parkeren.
Er is hier zoveels moois te zien en downtown is hier heeeeel grooooot.
We kiezen dan maar voor een Hop On, Hop Off bustour en kunnen dan zelf bepalen waar we echt stukken willen lopen...... So far So Good.

Savannah is vooral bekend om de vele zeer bijzondere huizen die gebouwd zijn in Spaanse en Italiaanse stijlen. Alleen hierom is de stad al aantrekkelijk, je kijkt je ogen uit.
Ook hier verteld de gids in de bus honderd uit over de geschiedenis van de stad en de vele historische huizen en gewoontes die daarbij horen..... je moet het zien..
Savannah is ook bekend om de vele films die daar zijn opgenomen. Delen van North & South zijn daar opgenomen maar de film Forrest Gump met Tom Hanks in de hoofdrol is misscien de meest bekende. Juist daar in de buurt van Chippewa Square stappen we uit en lopen kriskras door de straten en parken naar dat bewust park. Maar als je op het bankje wil neerploffen waar Tom Hanks heeft gezeten, dan kom je van de jouwe kermis thuis. Het park is er natuurlijk wel mar het bewuste bankje is voor de film daar neergezet. De bankjes die er staan zijn misschien wel mooier dan die uit de film, maar niet goed genoeg..... Toch leuk dat je daar zo staat.............
Toerist zoals we zijn, pakken we nogmaals de bus en laten ons de hele route verder afrijden.... Uiteindelijk verlaten we Savannah en rijden naar St. Augustine

In St. Augustine overnachten we in Jaybirds Inn. Best een goed hotel met daarbij een heerlijk restaurant.
We zijn redelijk op tijd en besluiten eerst maar even nog te genieten van het zwembad en de zon.
We plonzen in het bad rond, maar omdat de zon niet meer bij het zwembad te vinden is, gaan we naar onze kamer waar we op de galerij rustig in het zonnetje kunnen nagenieten...... De drukste dagen liggen nu wel achter ons.....
Na het zonnebad richting het restaurant om te genieten van een lekkere maaltijd. Het is mogelijk om te ontbijten in het restaurant, maar het hotel biedt zelf een goed ontbijt aan.....

Dag 18, 9 september... De laatste reisdag staat voor de boeg..... De rit gaat van St. Augustine naar Orlando terug.
We willen op tijd in Orlando zijn om daar nog een middag te kunnen genieten van één van de zwembaden van het hotel, de zon en het restaurant. We zitten in het luxe Caribe Royale, Lake Buena Vista, Orlando

Toch bezoeken we het door Spaanse invloeden gebouwde St Augustine.
Ook daar is een Fort namelijk Fort Jackson. We besluiten niet een tour binnen te doen, maar beperken ons tot een rondwandeling om het fort.
Daarna lopen we historisch stukje St Augustine in, waar we foto's maken van de eerste school in Amerika..... De leraar woonde met zijn gezin boven de school...... uh de foto laat zien hoe klein dat eigenlijk was....
Ook hier is het weer super mooi om te zien. Uiteraard is aan de toeristen goed gedacht want er zijn winkeltjes zat en het ziet er allemaal even leuk uit. We konden ons ook even niet bedwingen om een Harley Davidson's winkel in te lopen. En natuurlijk neem je daar een souvenir van mee.... een nuttig souvenir wel te verstaan...

Maar de tijd breekt aan om naar Orlando te rijden....... en daar komen we vroeg in de middag aan in ons zeer luxe hotel met 3 zwembaden, verschillende restaurants en een fantastische kamer.....

Daarover meer in het laatste verslag !