Langs de kust ! - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Langs de kust ! - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Langs de kust !

Door: Corine & Marc

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Fort Walton Beach

Dag 3,
We laten na het ontbijt bij Ihop (pleh waar is Chris Powell !!, de kilo's vliegen er aan...) Orlando achter ons en gaan richting Tallahassee. De route dwars door de natuur richting de kust, maar we blijven nog even in Florida The Sunshining State !!

Hierbij passeren we Ocala. Daar is één van de natuurparken te vinden die Florida rijk is: Silver Springs. Een zeer actieve natuurbron die meters diep kan zijn. Schitterende flora en fauna. We maken daar in de hitte een boottocht met een glasbodemboot. Schitterend om de kristalheldere bodem van de bron op die manier te kunnen zien. De naam Silver Springs is dan ook ontleend aan de zilverkleurige bodem van de bron.
Al varend komen we schildpadden tegen, de mooiste vissen en een alligator. Wel op afstand he !

Na dit bezoek door naar Tallahassee en inchecken in ons hotel. We zitten redelijk dichtbij wat eet tentjes en in het hotel adviseren ze Kaceys.... Dus laten we dat advies maar opvlogen. Het idee van de lokale keuken trekt ons wel.... All You can eat. Een buffet met lokale gerechten en nog veel meer en dat voor 8 dollar per persoon. Drankje erbij en plek houden voor een toetje....... Terug naar het hotel, althans op booking.com heeft dit gebouw de definitie van hotel gekregen. Het was niet slecht dat niet, maar echt vertrouwen in de gammele deur hadden we niet. Een koffer ervoor om de kier een beetje dicht te houden...... ach we slapen er alleen...

Dag 4.....
Verder richting Fort Walton Beach en dat is echt een kustplaats. Onderweg in Panama City worden we vooral geadviseerd om die stad een bezoek te brengen. De localls vinden dit natuurlijk veel mooier dan FWB.
Dit advies hebben we ook opgevolgd....... ja hoor de WalMart bezocht. Aangeprezen door Chris Powell van Obese..... alleen wij hebben geen jaarkaart.
Wat een winkel.... te huge...
Inkopen gedaan voor de avond want koken doen we dit keer zelf.
Eenmaal bij het hotel, zag er leuk uit hoor met zwembad(jetje) voor een frisse duik, een lekker naar het strand. Tuurlijk gaat Marc niet de volle zon in dat is zo zonde, maar Corine ligt al snel languit in het witte zand. Ondanks de hoge temperatuur is het zand niet echt heet. Heel dun en echt spierwit strand dus. Na een tijdje liggen worden we geattendeerd op een dolfijn. We kunnen deze echt heel dichtbij zien zwemmen. Later blijkt het om een kleine school dolfijnen te gaan die daar vlakbij de kust zwommen. Echt gaaf toch !!
Na het strand ga je je bedenken hoe gaan we het eten maken en hoe serveer je sla zonder potjes, bakjes of pannetjes... Tupperware is toch Amerikaans....... ? dat wel maar dat hebben we niet.... Dus op zoek naar een bordje en een bakkie om het eea in te doen (uh ja plastic bestek hadden we dus al.....) we kiezen voor lichtgewicht kunststof bordjes. Waarom ? uh geen idee we nemen het toch niet mee naar Nederland...
Eind goed, al goed zo komt er een einde aan dag 4 van de reis met een zelfgemaakte heerlijke maaltijd.... (recept op verzoek verkrijgbaar !)

Nou de foto's laten even op zich wachten...... er moet het eea geup- en gedownload worden....
Tot het volgende verslag van dag 5 & 6......

• 31 Augustus 2016 - 18:04

Peter Beijer:

Helloooo...here or 2 go...wat een leuke verhalen. Erg leuk om te lezen, zo te zien genieten jullie er is er genoeg te zien en te doen. Dolfijnen, natuur en een Wal mart..gaaf...we zijn benieuwd naar de volgende verhalen. Have fun xxx Familie Beijer :)