Walk The Line ! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Walk The Line ! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Walk The Line !

Door: Corine & Marc

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 September 2016 | Verenigde Staten, Nashville

Country, country en nog eens country.
Met de paplepel ingegooid en nu dan echt naar Nashville. De serie keken we inmiddels al, maar als je dacht met je Nederlandse Netflix account in Amerika verder te kunnen kijken heb je het mis......... je komt dus niet op de Nederlandse versie van Netflix....

Dag 10, donderdag 1 september de reis naar Nashville, Tennessee start vroeg in de ochtend. We hebben er zin in want er staat behoorlijk wat op ons programma....
Onderweg komen we een bord tegen: "Visit the Ranch van Coal miners daughter Loretta Lynn". Nou in dat geval...... het is slechts linksaf en een paar mijl from here..
Just there we go.. Loretta kocht in 1966 niet alleen het voormalig plantage huis, maar het hele dorp Hurricane Mills. Ach je kan maar een stukje grond hebben.
Het dorp(je) heeft veel weg van een Westernstadje. Nog een beetje van toen maar wel goed onderhouden met zelfs een oud postkantoortje dat nog steeds in gebruik is...

Loretta groeide op in een mijnwerkersgezin. Het huisje waar zij vroeger in is opgegroeid heeft zij daar laten nabouwen. Dit uit respect voor haar ouders. Een klein huisje waar zij met 10 personen woonden. Loretta sliep bij haar vader en moeder op de kamer. Haar vader had 6 dagen in de week nachtdiensten van 12 uur. Loretta hielp haar moeder met de huishouding. Geen gemakkelijke tijd, maar zij was er trots op om een coalminers daughter te zijn.

Ook hier doen we een tour. Rondgelopen in het huisje en vervolgens daar naar het plantagehuis. Met de bus natuurlijk want het is meer dan 50 meter..... 100 dus. Voordat de tour begint staat bij het huisje een vrouw gitaar te spelen en te zingen. Blijkt om een promotie-opname te gaan. Ze speelt nog even iets voor ons en we komen haar nog een keer tegen...

Echt een schitterend huis met veel bewaarde historie. Het luik naar de kelder is nog duidelijk zichtbaar en werd vroeger gebruikt om slaven in de kelder te straffen. Bij de koop in 1966 werden de werktuigen om de slaven te straffen in de kelder gevonden....
Onze gids, met het uiterlijk en uitstraling van Bridget Jones, vertelde dat er een geest rondwaart in het huis.... zou van de eerste bewoonster zijn ??
Omdat zij haar kinderen een beter huis wilde geven, liet zij achter het plantagehuis een nieuwe bouwen. Daar krijg je heel weinig van te zien. Wat we wel horen is dat tijdens ons bezoek Loretta thuis was en dat haar zoon en kleinzoon druk in de weer waren rond het huis (grasmaaien enzo..) Loretta zelf, nu 84 jaar oud, moest zich voorbereiden op een concert dat in het weekend plaatsvond... (ze treedt nog regelmatig op...!)
In het museum is van alles over haar te zien, auto's, awards, instrumenten noem maar op. Er is ook een groot deel gewijd aan haar zang partner Conway Twitty.

Omdat Nashville op ons wacht....... inderdaad de Nissan in en karren maar weer.....
Eenmaal ingecheckt in het hotel op zoek naar voedsel producenten en dat lukt.... Daarna rijden we eerst naar The Grand Ole Opry. Daar wonen we 2 september de live radio opname bij. Maar goed dat we dat even doen want het complex is ook hier weer zo groot, je ken verdwalen..
We rijden door naar Broadway in Downtown en willen op zoek naar een lekker restaurant. We hebben trek !
Maar niet voordat we een Boot barn bezoeken..... laarsje aan, laarsje uit, twijfeltje hier en twijfeltje daar...... bij tegen hongertijd aan gooien we 3 paar boots in de trunk van de car.
Uh 3 paar dames boots he !!
We hebben lekker gegeten en nog even gesjokt over Broadway. Wauw overal neonverlichting om je heen. Dat was zo leuk de overtreffende trap van Memphis. Zo super leuk en een gezellige sfeer. Hier klinkt uit elk raam, deur of kier muziek en niet zo zachies ook !!
Om het geheel van die dag af te maken zoeken we het Bluebird Cafe op. Dit is het decor van de serie Nashville en geloof ons het is echt ! en zo leuk alleen moet je de toegang wel betalen en vooraf reserveren..... We hebben het in elk geval gezien.. So Cute

Dag 11 het is vrijdag 2 september....
We spreken af dat we Nashville verder gaan ontdekken, maar dat we op tijd terug zijn in het hotel om op te frissen voor de avond.... eten doen we daar wel tentjes zat.
Als eerste bezoeken we de Hall of Fame. We leggen weer wat dollartjes neer en doen een selfguided tour. Hier komen alle muziekstijlen wel bij elkaar. Artiesten uit de hele wereld komen hier best wel een keer naar toe. We zien zoveel bekende namen en jeemig wat is er toch veel muziek gemaakt. Wat ook leuk is, is het ontstaan van opname apparatuur. In een korte film laten ze zien hoe al voor 1900 stemgeluid werd opgenomen. Nu in de digitale wereld gaat dit allemaal veel gemakkelijker want zelfs wij hebben gespeeld met huidige apparatuur..... we brengen onze CD een andere keer uit. Komt zeker in aanmerking voor een Award...
Na de Hall of Fame, waar overigens niet alleen aandacht wordt gegeven aan Countrymuziek, doen we natuurlijk ook de Walk of Fame. Het is even lopen, maar dan heb je ook wat.
Anders dan in Hollywood, kleiner, maar het idee is hetzelfde.
Het "japannertje" doet zijn werk om alles vast te leggen........ voor later !

Het is inmiddels tijd geworden om terug te gaan naar ons hotel. Eerst nog even langs de Subway om wat eten en drinken te scoren.
Via het opfris momentje door naar de Grand Ole Opry. De kaartjes zijn in ons bezit en we verheugen ons op een leuke avond en aansluitend iets meer te horen en zien van de Grand Ole Opry zelf, tijdens onze Backstage VIP-tour.

We parkeren onze auto en zijn natuurlijk te vroeg of eigenlijk tegen ons gebruik in ruim op tijd. Geeft niks want er ligt een grote Mall naast en daar kun je best wat te eten of drinken scoren....... of.......door een klassieke verkooptechniek je late overhalen om echt het allerbeste rimpelhaalwegvanjegezicht cremmetje uit te laten testen !! echt waar hoor het werkt en je krijgt meeeeega korting..... Toch maar niet de boots waren duur zat !

In de Grand Ole Opry wordt feitelijk een live radio uitzending bijgewoond, hoe leuk is dat. Het programma weten we al, maar we hebben geen idee wat deze muzikanten kunnen en brengen.
Dit bestaat al vanaf 1925 en begon in Ryman Nashville.
Op 5 april 2010 bij één van de zwaarste stormen in de USA trad de Cumberland river ver buiten zijn oevers en overspoelden Nashville. Ook de Grand Ole Opry liep onder water en het traditionele podium liep daardoor flinke schade op.

Het concert start met een eerste Country act gevolgd door een afwisseling van instrumentaal en nostalgisch programma. Tussendoor vindt ook reclame plaats. Dit is echt zo hilarisch om te zien echt fantastisch. De avond is echt super leuk en afwisselend en leuk mee te maken. Zeker als je weet dat je niet zomaar daar terecht komt en op de artiestenstip "Circle" mag staan. Deze stip is afkomstig uit het Ryman Theater en in de Grand Ole Opry in het podium gelegd. Na de overstroming is het hout van de Circle geheel gerestaureerd.

Aansluitend werden we meegesleept voor de VIP tour. Hierbij werd een film getoond van de Grand Ole Opry en was ook duidelijk te zien hoe hoog het water daar heeft gestaan. Echt bizar.....
Tijdens de rondleiding echt van alles gehoord en gezien en hebben we de kleedkamers van de artiesten gezien. We zijn er ook in geweest en zie je wat men doet om aan de wensen van artiesten te voldoen.
Omdat de serie Nashville ook bij ons actueel is wordt ook daar aandacht aan besteed. Zo weten wij in welke kleedkamer Julliet Barnes en Rayna James samen zitten en dat voor Deacon Clayborne een aparte kamer gereserveerd is. Dat is toch leuk.....
Tijdens onze rondleiding en daar werden we al op attent gemaakt, kwamen we één van de artiesten van die avond tegen bij de artiesten ingang. Uiteraard een applausje extra gegeven...
Aan het einde van de tour werden we over het podium geleid en ja hoor..... samen staan we op The Circle en dus op de foto....
Het was mooi, goeie muziek leuke artiesten en een waanzinnige avond in The Grand Ole Opry......

Er komt een moment om terug te gaan naar het hotel...... natuurlijk kopen we eerst de foto's waarom niet en lopen langs de Mall naar de auto. Horen we countrymuziek ? ja wel hoor staat de dame die de dag daarvoor bij Loretta Lynn haar promotiefilm opnam, in een tent te zingen..... das toeval toch !

Dan in de auto begint het maagje te knorren als een jong geboren varkentje...... mar het is al laat en geloof het of niet dan schakelt iedere fastfood tent over op Drive-inn only......
Ook Wendy's vlak bij ons hotel is alleen nog open voor Drive-Inn..... okee doe maar een kippetje en we eten het wel in het hotel......

Dit was ons bezoek aan Nashville en geloof ons het laat een mooie indruk op ons achter......