On The Road Again ! - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu On The Road Again ! - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

On The Road Again !

Door: Corine & Marc

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 September 2016 | Verenigde Staten, Chattanooga

Dag 12, 3 september op weg naar Knoxville Tennessee.
We hebben een lange reisdag voor de boeg omdat we graag via Chattanooga willen om de bekende Ruby Falls te zien.
Dit moet een natuur spektakel zijn en willen we niet links laten liggen.
Maar...... wat we niet kunnen weten is dat Amerika een "vakantieweekend" heeft en echt iedereen op pad is. We hielden al rekening met "Labour Day" maar om daar nou gelijk een vakantiestempel op te drukken.... Kom op Day is dag en niet 3...
We komen uiteindelijk terecht in een rij van 3 uur wachten alsof het een Disney-attractie is.... We proberen de wachttijd nog te omzeilen door online tickets te bestellen, maar daar trappen ze niet in. Je ticket is alleen geprint geldig..... dus voortaan ook printer mee !!
Maar 3 uur wachten gaat ook ons te ver....
We besluiten door te rijden naar de Chattanooga Whiskey Company. We hadden iets gelezen dat dit één van de stokerijen in de USA is die in een gebied waar de wetgeving van de drooglegging nog geldt, maar te omzeilen is met toestemming van het lokale bestuur. Hoe krijg je die toestemming voor elkaar ? door ze vooral je product te laten proeven....
En echt waar wij hebben alle soorten geproefd, inderdaad een beetje want er moet nog gereden worden....
Nooit geweten dat Whiskey begint met bier..... en het eindproduct loopt dus van water, naar bier, naar Jenever en dan na rijping is het Whiskey. En lekker dat het was.

Na de proeverij zijn we naar het Super 8 hotel gereden. Daar kwamen we rond etenstijd aan en dan moet je keuze maken. Wat is Google Maps dan makkelijk.... locatie intikken en zoeken naar restaurants in de buurt.... toppie.... voor ons wordt het Puleos een Italiaans restaurant, maar waar ze nog veel meer klaarmaken, super lekker en geen hamburgers of Chickenwings. We bestellen een flessie wijn in plaats van een Coke met lading ijs en een overheerlijke maaltijd.
Het toetje wordt een kleine discussie...... we kiezen voor halve porties ondank het aanbod om gebruik te maken van Doggy bags..... en die halve waren al huge man.....

Dan wordt het snel tijd om weer te gaan knorren....
Morgen weer op pad...... weer een verslag toch !