Onze koudste winter is zomer in SF (Mark Twain) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Onze koudste winter is zomer in SF (Mark Twain) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Onze koudste winter is zomer in SF (Mark Twain)

Door: DeSpaansjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal.

De laatste etappe van onze reis is begonnen. Vandaag zijn we vroeg op gestaan (iets na 7 hoor) om vanaf Yosemite naar San Francisco te toeren.
De eerste bergetappe ging ons goed af, maar eenmaal na zo'n 3 uur sturen stonden we in de file. Lijkt wel een voorproefje op ons eigen kikkerlandje. Of je door stroop heen rijdt.
Maar dan krijg je ook wat want via de Bay Brigde rijden we eindelijk San Francisco binnen.
Even een dejavu naar Milaan, want ook hier betalen we tol en de file werd dan ook veroorzaakt bij de tolpoorten.

Het hotel hadden we snel gevonden en we konden direct inchecken. Daarna begonnen aan een tocht door de stad.
Een zoekplaatje naar het openbaar vervoer want rijden met de auto is in SF geen optie.
Bij Fishermans Warf de welbekende pier 39 een Sightseeingbus gescoord.
Een rondje van 2 uur in een openbus.
De temperatuur was al gezakt tot 20 graden, maar daar bovenop ontstond er in de loop van de middag mist. Dus het werd kouder en kouder en dat in een openbus.
Bij de Golden Gate Brigde heeft de chauffeur ons ontdooid en konden we even aan de warme koffie.
Wel gaaf die bridge maar we waren te verkleumd om deze iets dichter te benaderen. Wel met de japanner wat foto's geschoten.

Nog even wat eten scoren..... o ja ? nee dus een uur wachttijd bij het Rock Cafe. Dan maar een Mac souperen.
Inmiddels zo koud en moe dat we besloten terug te gaan maar hoe.
Nou volgens onze navigator kon het niet ver lopen zijn, of toch !
Aan de wandel dus.
Wist je dat an Francisco op 43 heuvels is gebouwd ? echt wel dus en van die 43 hebben wij er nu dus 40 in de knieen zitten.
Van deze heuvels en na de Mac komt dus nu echt het ZUAH.
De t.... wat een stuk lopen zeg. Precies 50 minuten 1 rechte weg.

In het hotel een plan gemakat voor zondag. In elk geval staat dan Alcatraz op het programma dus daarover volgt de volgende keer een verhaal.

De warme douche heeft wonderen gedaan anders had dit verhaal nooit geschreven kunnen worden.
Een mooie dag want SF is wel de moeite waard.

Wordt vervolgd reken maar.
We zien nu al weer uit naar jullie reakties.

Groetjes van ons allemaal.....

• 01 Augustus 2010 - 10:40

Ineke En Jaap:

Hallo luitjes,

vanuit een zonnig Scheveningen even een paar woorden gericht naar een familie die heel veel ziet en meemaakt.Wat jammer dat het zo mistig en koud werd tijdens jullie sightseeing in Frisco. Maar jullie hadden in ieder geval geen last van zweetvoeten en transpirerende oksels (grapje hi, hi).
    We hebben jullie naar aanleiding van dat lange stuk lopen, heuveltje op heuveltje af, opgegeven bij de marsleiding van de vierdaagse. Zij hadden heel veel bewondering voor zulke mensen en vooral verwonderd dat het over SCheveningers ging. Dus als jullie terug zijn, kunnen jullie de "Permit" voor de vierdaagse ophalen.
    Oh ja, voor de "Zeven Heuvelen Tocht" worden jullie uitgenodigd om voor aan te lopen.
    Kijken jullie wel uit op Alcatraz, het schijnt dat daar nog geesten rondwaren en dat zijn niet de allerbeste!!
    Voordat ik het vergeet, ik ben op zoek geweest naar een leuk kadootje voor jullie allemaal en ik heb ook iets leuks gevonden. Jullie mogen, als je weer terug bent in ons toch wel mooie Holland, vier dagen doorbrengen bij "Beter Bed" om de vermoeide ledematen weer tot rust te laten komen. Ik hoop dat jullie hier blij mee zijn, want het heeft mij heel veel overredingskracht gekost om dit voor elkaar te krijgen.
    Voor de resterende dagen wil ik zeggen;"Geniet met volle teugen van de tijd die jullie nog in Amerika zijn."

Oh ja, we zijn heel blij en trots dat we zulke landverhuizers in de familie, want dat zijn we toch wel, hebben.

Luitjes, heel veel liefs van ons beiden, ineke en ik.

• 01 Augustus 2010 - 20:58

Remko En Hanneke:

Ola americanos kans is groot dat wij het laatste verhaal niet meer lezen. wij gaan as dinsdag ochtend op vakantie. Nog heel veel plezier de laatste dagen. en tot over 2 weken. groetjes rem en han

• 02 Augustus 2010 - 15:17

Iris Beijer:

Lieve luitjes, Je zou zo denken, dat na alle hitte een afkoeling fijn zou zijn, maar ditmaal ging het een beetje te snel.Wel jammer dat je zo'n tocht dan niet kunt afmaken.
    Gelukkig konden jullie tijdens de flinke wandeling, op de terugweg naar het hotel,
    weer lekker warm worden.
    De benen zijn in ieder geval goed in beweging geweest en dus weer in topconditie om naar Alcatraz te gaan. Nog veel plezier de laatste paar dagen. liefs, Iris.

• 02 Augustus 2010 - 18:08

Hanny En Bram Speel:

Hallo,

Wat een een heerlijke maar vermoeiende reis zijn jullie aan het maken! Wij hebben de verslagen ge lezen, jullie kunnen beeldend vertellen hoor.
    Geniet van de laatste paar dagen en een goede reis terug naar nederland.

Liefs hanny en Bram

• 02 Augustus 2010 - 18:33

Harry Brunott:

Hallo globetrotters

Jullie maken wel het een en ander mee.. spannend!
    Beren, herten stroomversnellingen versleten voeten.. maar het zal de moeite meer dan waard zijn.
    Nog héél veel plezier de laatste dagen.

Tot kijk..
    Harry