Spannend, Viva Las Vegas, DV en meer - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Spannend, Viva Las Vegas, DV en meer - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Spannend, Viva Las Vegas, DV en meer

Door: DeSpaansjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Hi there,
Hier zijn we weer, het duurde even maar dan heb je nu ook wat.
(druk, druk, druk),
We gaan even een dag of 4 terug.

Dag weet ik veel,
Zion NP (national Park)

Na ons avontuurtje paardrijden in Bryce, hebben we vandaag besloten om in Zion een trail te doen (wandeling) We begonnen vol goede moed aan de Riverside walk en aansluitend gingen we bij goed weer de narrow doen. Het eerste stuk is wandelen, de Narrow is eigenlijk ook wandelen maar dan in het water op keien. Hiervoor kun je speciale (van die vieze) sokken en schoenen huren en een stok, waar we heel blij mee waren. Na alles gepast te hebben en een instructiefilm te hebben gezien, waar we op moeten letten als er bv een Flash Flood komt, gingen we op weg. Eerst met een shuttlebus naar de laatste halte van het park, lekker wandelen en ja hoor, daar was het "watertje" waar wij verder konden. Even onwennig stapten we met stok over de keien in het water. Sommige stukken tot aan je knieen maar ook stukken waarbij de korte broeken niet meer droog bleven.(best zwaar trouwens). Na een tijd te hebben gelopen (Je loopt in een kloof die steeds nauwer wordt) zagen we sommige mensen terugkomen. There is a Flash Flood comin'. Toch nog maar even doorlopen, wij zagen het nog niet.
Een minuut of 10 later weer iemand die zei dat we beter terug konden gaan. Het begon toen harder te regenen, harder te waaien en het water begon harder te stromen. Ok, wij ook terug. Cyn en Corine heel slim uitgestapt waar we begonnen waren, Marc, Fran en Peter gingen nog wel even door. Het water stroomde zo hard dat ze nauwelijks verder konden en aan de verkeerde kant stonden. Marc voorop dat ging nog goed, Fran uiteindelijk op een grote Kei belandt die maar natter en natter werd en Peter die alles eerst eens bekeek. Op een gegeven moment zien Cyn en Corine, Fran wegschuiven van die rots, en hopla meegesleurd worden in het water, uiteindelijk kon ze een tak vastpakken en bleef daaraan hangen. Ze wapperde wat met haar handen wat achteraf bedoeld was als, ik hang hier goed maar dat wisten wij op de kant niet.Corine stond aan de grond genageld en hier hebben we dus helaas geen foto van. Het is maar goed dat Francis zwemdiploma's heeft. Peter koos eieren voor zijn geld en ging dezelfde weg weg weer terug. Uieindelijk viel het allemaal wel mee en is het helemaal niet diep daar wat was dat spannend.
Na het hele avontuur konden we hetzelfde stuk maar nu met natte schoenen helemaal teruglopen en weer bet de shuttle naar het verhuurbedrijf waar je die natte dingen voor geen meter meer uitkrijgt natuurlijk.
We waren er wel klaar mee allemaal dus hup naar het hotel.

Viva Las Vegas,
What happens in Vegas,
Stays in Vegas.

dag ???? maar in elk geval na Zion,

He he, eidelijk is Vegas aan de beurt, of in de buurt. Na een paar uurtjes rijden waren we er al. Te vroeg om in te checken. Dus dan maar eerst naar de Outlets. Winkel in winkel uit, past niet, niet leuk, te duur, uiteindelijk na een paar uur en niets gekocht te hebben naar het hotel. Koffers op de kamer en met de shuttle van het hotel naar de Strip. Wow, je weet niet waar je kijken moet, Je kunt je hier dagen vermaken met alleen al hotels bekijken.
In de een een achtbaan, bij de ander een dolfijnenbassin, een circustent met voorstellingen, varen in een gondel op de 2e verdieping van The Venetian, De eifeltoren, New York, en heel maar dan ook heel veel winkels. Te veel om te bevatten. En hier slijt je wat schoenzolen hoor. Fran, Peter en Cyn besloten om eens lekker gek te doen en hebben voor diezelfde avond een nighttour per helicopter geboekt. Ze werden bij het hotel opgehaald met een echte Limousine, door naar het vliegveld en in een helicopter de Strip van bovenaf (en vooral verlicht) bekijken. Het was supergaaf en vliegen in een heli is toch heel anders dan een vliegtuig. Overigens blijkt het hier vrij normaal te zijn, je ziet de limo's en reuze hummers af en aan rijden. Fran, Peter en Cyn zijn nog even doorgegaan. Marc en Corine niet, die werden vroeg opgehaald om een vliegtuigtour boven de Grand Canyon en de Hooverdam te gaan doen (eindelijk genieten van het huwelijkskado). Ook dit was helemaal super, zo overweldigend om te zien allemaal.
S'middags weer naar de strip, we hadden nog lang niet alles gezien. En s'avonds helemaal geweldig naar een show van de Blue Man Group gegaan, Dit was echt super. Daarna nog even wat casino's in en uit gegaan. Peter heeft nog een gokje gewaagd want ja, je bent er nu toch, maar helaas. Begreep wel van Fran en Peter dat de cocktails in het hotel erg lekker waren.
Onze laatste dag in Vegas hebben we doorgebracht in Fremont Street. Hier is het waar het allemaal begon. Downtown Vegas. Niet zo over de top als op de strip maar wel erg leuk.

Death Valley,

Na alle drukte van Vegas gaan we smiddags op weg naar de Death Valley. We komen rond 8 uur aan, dat was beter dachten we, dan is het niet meer zo heet,het was nog 47 graden.
Na het eten om half 11 toch nog maar even met zijn allen zwemmen. Lekker lauw water. Wel gek hoor, midden in de woestijn. Verder is er ook niet veel, ook geen internet (vandaar dat lange wachten voor jullie want in Vegas hadden we geen tijd) Na eerst de ene kamer te hebben ontdaan van een vreemd soortig zwart beest (grote vreemde kever oid) en de andere kamer van een witte salamander (tja, je zit midden in de woestijn) konden we heerlijk genieten in bed van de loeiende airco. Het was gelukkig iets afgekoeld naar 40 graden.
De volgende morgen vroeg op om toch nog e.e.a. te kunnen zien van de Death Valley. Heet dat het was. Grote zoudvlakten gezien van wat eens een meer was, vulkanisch landschap, zandduinen en nog veel meer.
Zelfs de auto kreeg het op een gegeven moment iets te warm. Een heel vreemde lucht wat van overbehitte remmen bleek te zijn. Maar we zijn er doorheen gekomen.
Vandaar uit weer door naar de volgende stop en daar zitten we nu dit verslag te typen.

de dag na DV (we zijn de tel kwijt)

Mammoth Lakes,
Dit lijkt meer op Zwitserland. We zitten hoog in de Sierra Nevada Mountains, met sneeuw op de bergtoppen.
Een heel verschil, s'ochtends nog heel heet en s'middags 23 graden.
Morgenochtend willen we hier nog even naar de zoutpilaren gaan kijken die hier in het meer moeten staan (even een kodakmomentje zeg maar) en dan gaan we weer verder.
We gaan dan over de Tioga Pass richting Yosemite Park (daar zitten we tussen de beren en de herten).
Later dus weer meer.

Erg leuk trouwens weer al jullie reakties en (ome) Jaap, nog bedankt. We horen nu steeds in de auto, Nee, nahw komp ut zuar.
Tot snel weer,
XX van ons allemaal,
Marc, Corine, Cynthia, Francis en Peter

• 29 Juli 2010 - 11:02

Marjolijn:

Wauw! Wat doen jullie allemaal gave dingen!
    Een heleboel klinkt bekent in de oren en dat is extra gaaf om dan te lezen! Fran doe je wel een beetje voorzichtig!!!?
    O en ik ben gisteravond trotse tante geworden van me neefje Gijs!!!! Het is echt een schatje!
    Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende aventure- verhaal :)
    Liefs x

• 29 Juli 2010 - 11:56

Hanneke:

Lovely!!

Geen uggies gevonden :( ?

Xje

• 29 Juli 2010 - 18:01

Ineke En Jaap:

Hallo luitjes,
    hier weer een reaktie vanuit een somber, soms nat en niet zo warm Scheveningen. Zoals je hierboven leest is de weersgesteldheid bij ons anders dan bij jullie, maar ik moet zeggen dat een temp. van 47 gr. eigenlijk niet voor een blanke bedoeld is.
    Wat een prachtige en spannende dingen beleven jullie, hadden jullie geen zwembandjes meegenomen toen jullie aan die Riverside Walk begonnen??!!
    Want je weet,en dat is zeker in dat Indianenland heel belangrijk, als je gaat rijden moet je maken dat je paard gezadeld is.
    Dus houdt deze aanbeveling maar goed in je achterhoofd!!!
    Wel heel erg gaaf die vliegtochtjes die jullie gemaakt hebben, ik kan mij nog een film herinneren, met Will Smith in de hoofdrol,die ook met zo'n helicopter boven en door Las Vegas vloog. En nu zijn er waarempel een paar Scheveningers die hetzelfde gedaan hebben, ONGELOOFLIJK!!!!
    Ik moet jullie wel vertellen dat het reisverslag leest als een spannend jongensboek, we genieten er elke keer weer van.
    Is er soms nog iemand die de eidredaktie heeft, of heeft iedereen zo z'n eigen inbreng?!
    Ik ben heel blij en trots dat ik ieder moment van de dag gememoreerd word met m'n uitspraak: "Nee, nahw komp ut zuar", dan gaat er toch nog een klein Scheveningen met jullie mee.
    Oh ja, wees voorzichtig in dat wildpark met die beren en herten, want ook hier geldt weer de uitspraak "Als je gaat rijden, dan moet je maken.......enz.", en neem daarom als voorzorgsmaatregel een lekkere pot honing mee, daar zijn beren heel erg dol op.
    Heel veel plezier en liefs, Ineke en ik (Jaap dus)

• 29 Juli 2010 - 22:09

Iris Beijer:

Lieve allemaal,even een paar dagen niets van jullie gehoord en dan hebben jullie inmiddels weer een heleboel gezien, beleefd, gedaan.
    Erg indrukwekkend, spannend en gaaf wat jullie met zijn allen ondernemen.Pas goed op elkaar als jullie tussen de beren en herten zitten
    en geniet ervan.
    Groetjes, Iris.

• 30 Juli 2010 - 20:43

CEBRE:

Wat super zeg alle ervaringen en beziens-waardigheden geweldige trip maken jullie. Genietse met z'n 5en.