Pain in the ass! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Pain in the ass! - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Pain in the ass!

Door: DeSpaansjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Hi guys, how are you today??!!

Bedankt voor alle leuke reacties die jullie hebben geplaatst. Het is elke keer weer een leuke verrassing om te kijken wie er wat heeft geschreven!

Voor dag 7 stond een bezoek aan de Antelope Canyon gepland. Dit ligt vlakbij Page en de tour hadden we al geboekt.
Na een lekker ontbijtje, beetje jammer dat het lastig was om met z'n vijven ergens te zitten (4 vierkante meter met alle hotelgasten is niet zo groot.., maar de zelfgemaakte verse wafels maakte het weer goed! Maar goed, na dat lekkere ontbijtje zijn we richting verzamelplaats gegaan om vervolgens om half 12 in de jeep te stappen richting Antelope Canyon.
Angie, onze nog best jonge gids, scheurde met de jeep door de zandvlakte. Lekker door elkaar geschud kwamen we aan in de Canyon, waar we vanaf binnenkomst van de ene verbazing in de andere vielen. Ook dit is niet te beschrijven, maar het was weer ontzettend mooi. Wij hadden het mooiste moment van de dag, omdat de zon nu precies naar binnenviel, wat zorgde voor de perfecte kodakmomentjes. En wat een geluk! Na onze tour en alle mooie foto's veranderde het weer en veranderde de zonnige lucht in een donkere lucht en ja hoor, weer onweer! Wel een beetje zielig voor de mensen die na ons moetsen....
Na het bezoek aan deze canyon zijn we de weg weer opgegaan naar de volgende Canyon ... De Bryce Canyon.
Tegen de avond kwamen we aan in Bryce Canyon City. Een soort dorpje waar eigenlijk aleen maar hotels staan. Het lijkt een soort vakantiedorpje, wel erg gezellig.
Hier hebben we in één van de restaurantjes gegeten en zijn toen lekker weer ons bedje ingedoken, want we moesten weer op tijd op...

De volgende ochtend snel even een ontbijtje in het restaurant. Denk je dat je een gezonde fruitsmootie neemt, krijg je toch een lading kleurstof en suiker uit een pakkie, gemengd met ijsblokjes..:s lekker een ijskoud ontbijtje!
Na dit fijne ontbijt gingen we kennis maken met de paarden van Ruby's Inn.
In Nederland vond Corine het nog wel leuk zo'n ritje op een paard, maar hoe dichterbij we kwamen, hoe blijer ze ging kijken...
Uiteindelijk moesten we er toch allemaal aan geloven en kregen we allemaal een paard toegewezen om een rondrit te maken van anderhalf uur door de bossen naar de rim van de Canyon.
Cyn stapte als eerste op haar paard en ze keek toch ineens vrolijk...
Allemaal nog nooit eerder op een paard gezeten en daar gingen we dan.
Het paard van Corine moest als laatst in de groep, want, werd ons verteld, dit paard schopt vaak als er iemand achter loopt. Wat een geruststelling zeg! Ze ging er nog vrolijker van kijken.
Eenmaal op weg ging het wel, dachten we.. Cyn vond het wat minder, want bleek achteraf, dat ze anderhalf uur lang, scheef op dat paard heeft gezeten. En dat is niet zo heel erg fijn met een rit als deze.
Het was wel weer mooi hoor! Klimmen in de bossen en dan ook weer naar beneden, wat toch wel wat lastiger is. En dat zo langs de rand van een afgrond, op een paard, waar je nog nooit eerder hebt opgezeten, dat graag doet waar hij zelf zin in heeft en in Cyn d'r geval ook nog eens scheef. Echt een feestje! :p
En dan gaat zo'n beest ineens uit zichzelf in galop, gewoon om dat de anderen dat ook doen en dat is me toch een pain in the ass! Elke keer knal je weer terug in dat zadel. Resultaat: o-benen, blauwe plekken op je kont, pijnlijke knieën en spierpijn op plekken waarvan je niet eens wist dat er spieren zaten!
Maar goed het was wel erg leuk! Marc had er allemaal niet zoveel last van, die beweert in zijn vorige leven cowboy te zijn geweest.

Goed een lang verhaal en de dag was voor ons pas net begonnen. In de middag zijn we zelf nog even naar het park gegaan om het van de andere kant te bekijken. We reden een weg van 18 miles door het park en stopten op verschillende uitkijkpunten. Ook weer super indrukwekkend en niet in woorden te beschrijven wat je daar allemaal ziet. Het is voor jullie dan toch wachten op de foto's en de film, zodat jullie kunnen zien wat we bedoelen...
Pas half 5 kwamen we weer uit het park en besloten we in de supermarkt even een ping-maaltijd te halen, want anders was het weer: hamburger, pizza, patat en veel te grote cola's en daar had niemand trek meer in... dus ff lekker wat voor in de ping (aka: magnetron)
Cyn, Peet en Fran gingen voor het eten nog even zwemmen, in een zwembad met veel te veel chloor @ Ruby's Inn (niet ons hotel, maar het hotel aan de overkant..)
Heel stiekem zijn Marc en Corine nog even naar een uitkijkpunt gereden in het park. Zonder wat te zeggen hè! Ze kwamen zo laat terug dat Cyn, Peet en Fran al uitgehongerd in bed lagen...
Om kwart over 9 mochten we eindelijk onze magnetronmaaltijd opeten, gezellig met z'n vijven in een kleine hotelkamer!

Zoals jullie kunnen lezen was het weer een lange en erg vermoeiende, maar superleuke dag. Morgen vertrekken we weer uit de Bryce, op naar het volgende park. We proberen snel weer wat te schrijven en we kijken weer uit naar jullie reacties!

Greetz to all!

De spaansjes met een hele hoop spierpijn!

• 24 Juli 2010 - 07:14

Arjen:

Het ziet er naar uit dat jullie het goed naar jullie zin hebben! Veel plezier nog verder de komende periode!

Gr,
    Arjen

• 24 Juli 2010 - 07:51

Stéphanie:

Wat klinkt het toch als een leuk avontuur ,en Fran,je hebt de paardenrit overleefd! Knap hoor ;)
    Ik wacht zoals beloofd nog op de foto waar een supersize menu van de MAC naar binnen wordt gewerkt ;)

Heel veel plezier daar!
    groetjes,
    Steph

• 24 Juli 2010 - 08:38

Remko:

Heeft die peter paard gereden. Ik ben echt benieuwd naar de film :).

• 24 Juli 2010 - 09:35

Hanneke:

Ah ik leef met jullie mee! De laatste keer dat ik in de bergen van Spanje op een paard zat kon ik de eerste week niet zitten!

Haha maar het is het allemaal waard he!?

Liefs

• 24 Juli 2010 - 15:02

Ineke En Jaap:

Hallo luitjes,

best wel indrukwekkend wat jullie allemaal meemaken. Ik moet jullie wel vertellen dat we ontzettend blij en trots zijn dat we in ons mooie Scheveningen nu ook een familie "Lucky Luke" hebben. We zullen op marktplaats kijken of we wat houten paarden kunnen organiseren voor een eventuele andere trip die jullie gaan maken, zodat jullie niet onbeslagen ten ijs komem. Ik kan me best voorstellen dat jullie dachten; 'Oh, oh nu komt het zuúr!!" Rest mij nog te zeggen dat we via Google Earth, voor zover als mogelijk is, met jullie meereizen. Luitjes, heel veel liefs en geniet met volle teugen van deze, voor ons, ongelooflijke mooie reis xxxxxxxxx

• 24 Juli 2010 - 20:27

Cees, Miranda & Kids:

hey familie Spanish,

wat een geweldige reis maken jullie zeg! wij zijn net terug uit Parijs, maar hebben het een stukkie rustiger aan gedaan.(maar ook wel in Disnyland geweest)
    Geniet nog van alle dingen die jullie nog gaan zien en beleven! jullie verdienen het!!
    we zijn heel benieuwd naar jullie volgende belevenissen!!

liefs, Cees, Miran, Thomas en Rick

• 24 Juli 2010 - 21:29

Oratai & Dirk:

Hey pijn in de kont, gang.

Dat heb je er nou van, ongeoefend iets te gaan doen.
    Toch verrekte leuk al die verhalen, vanochtend Ma even gehaald nadat ik Oratai en Poei naar school had gebracht. Ma heeft alles even rustig achter mijn pc-tje kunnen lezen en dit bericht is ook namens haar.
    Vandaag samen op pad voor de badstoel en wat denk je? Staan we samen voor een gesloten deur van de winkel zijn ze ook op vakantie. Volgende week nog maar eens proberen.

Wel nog even nieuwe (huis)telefoons gaan kopen voor Ma.

Ma wenst jullie nog een prettige vakantie en heelhuids terugkomen, dit waarschijlijk als mededeling na jullie laatste avontuur langs het ravijn.

We wachten wel weer op jullie volgende avonturen en smullen er van.

Groetjes,

Ma, Oratai en jullie skippybal (voor hoe lang nog, hang nu drie keer per week aan het oud ijzer op het hoofdbureau).

• 25 Juli 2010 - 14:15

Iris Beijer:

Lieve allemaal,
    Wat reuze spannend om op een paard een hele rit te maken. Moedig, lachwekkend, pijnlijk, maar vooral leuk is het geweest en jullie hebben er van genoten en dat is de bedoeling. Ik wou dat ik stiekum mee zou kunnen kijken naar alle geweldige mooie momenten.
    Nog veel plezier, groetjes Iris.

• 25 Juli 2010 - 16:26

De Blokkies:

Hahahaha wat een verhalen elke keer zeg ;o).. Heb hier nog twee stokpaardjes staan (vraag me niet waarom, ze stonden er ineens), die kunnen jullie wel een keer lenen. Kan je ook leuk mee de bergen in en scheelt in ieder geval a lot of "pain in the ass"..... Als ik het allemaal zo lees hebben jullie het in ieder geval heel erg naar jullie zin, ben inmiddels heel erg benieuwd naar de beelden ;oP
    Geniet er nog heel veel van en doe voorzichtig,
    veel liefs, Andrea & de rest

• 25 Juli 2010 - 19:54

PeterMarielleDanique:

Zo, we hebben eindelijk jullie blog gevonden hoor. We hebben het zo druk gehad met de kleine dat we gewoonweg nergens aan toe zijn gekomen. Maar alles gaat gelukkig goed nu en we hebben alles een beetje op een rijtje ;-)

Goed om te lezen dat jullie je in ieder geval niet vervelen! :-) Veel plezier nog voor de tijd die jullie nog rest!

Groetjes,

Peter, Marielle en Danique

• 26 Juli 2010 - 05:51

Gerben:

Hi there!

Leuk om alles te lezen (dat je daar nog de tijd voor hebt????). Het ene wow-moment na het andere! En gelukkig geen regen in de Antelope. En scheef zitten op een knol aan de rand van de afgrond…hm…doe je goed..?! Nog steeds die klote wespen in JTree dus?!?

Ben zelf inmiddels weer retour. Was weer super. Ook mazzel gehad bij Antelope..Minder mazzel met koffer, die kwam pas na 4 dagen…luxeprobleem zullen we maar zeggen..ook nog door mn rug geknald laatste dag in Phoenix, dat zit lekker in die airbus…..

Eerste werkuurtje zal een USA-uurtje worden denk ik Corine!

Volgens mij Zion, Vegas, DV, Bodie, Yosemite en SF nog…??
    Leuk hoor. Veel plezier nog; ben benieuwd naar de volgende verhalen! En smeer je goed in in DValley..een behaaglijke 50 graden wacht op jullie….

Grtz, Gerben (vanuit Schev helaas weer..)

• 26 Juli 2010 - 14:10

Monique:

Hey Cowgirls & boys,

Leuk jullie in de U.S.A te volgen! heb erg genoten van jullie paardrijden ha ha als jullie een x western willen rijden in NL hoor ik t wel.

Groetjes Monique

• 26 Juli 2010 - 23:33

Eus En Dees:

Hey di ho,

Super leuk, deze verhalen! We denken dat als jullie terug gaan jullie een tussenstop in Montescudaio wel kunnen gebruiken voor een kleine bijkom-vakantie! Hoop niet dat jullie snel weer aan't werk moeten want dat wordt 'm natuurlijk niet na zo'n druk programma!
    Wacht op jullie volgende verslag....

Greetzz van Ons
    XXX

• 27 Juli 2010 - 15:31

Linda&Jeroen:

Hoi fran&peter!
    Leuk om al jullie verhalen te lezen over jullie reis in The States! Wij zijn net terug van onze vakantie, ook aan de andere kant van de oceaan, in de Dominicaanse! Super vakantie! Hopelijk hebben jullie nog een super tijd!
    Tot snel!!
    X