Feeling hot hot hot...... - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu Feeling hot hot hot...... - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Familie Spaansjes - WaarBenJij.nu

Feeling hot hot hot......

Door: DeSpaansjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Hi All,

Daar zijn we weer.. dit keer met een wat uitgebreider verslagje. Zoals jullie al gelezen hadden waren wij lekker verlaat hier aangekomen, en dan kan ik je vertellen dat je na ruim 28 uurtjes (en daarna een dagje pretpark) weinig moed meer kan opbrengen om een verslag te schrijven. Moes probeerde dat nog wel.. maar t werd een kort maar krachtig wij-zijn-(eindelijk)in-amerika-aangekomen berichtje!
anyway,

Day 1: -> Universal

TOP!! Wat een mooi park. heel veel gelopen en dingen gezien.. en voor wie er dacht dat films op locatie gemaakt zijn... you'r wrong! je rijdt daar gewoon met een tourbus over de sets van bekende films en serie's. hoe gek is dat?!
heel veel shows en making offs zijn in dit park te zien. De all you can eat pass was wat jammer, uiteindelijk namen we allemaal nog maar een pizzapunt (wat wij gerust een hele pizza noemen in nl) omdat het anders zonde was. vervolgens hebben we de gratis koeken maar in onze tas gestopt.
Buiten het park bij de parkeer garage waren nog een aantal winkeltjes en eetgelegenheden. ook stond er een podium waar leuke muziek gespeeld werd.
Na daar nog even rond gehangen te hebben (het was natuurlijk alweer laat)zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. en daar volgde natuurlijk al snel de discussie: wat en hoe gaan we het morgen doen............

Day 2: -> Hollywood,Madame Tusauds, citytour, beverly hills, santa monica & venice beach.

in de ochtend zijn we vertrokken naar Hollywood! eerst de auto ergens geparkeerd, en met de metro verder gegaan, als tip van onze serveerster in het hotel. dit was zeker goed te doen op deze manier.
En dan sta je in hollywood, nou, je weet niet waar je kijken moet zeg!! wat is het daar groot en mooi!!
om hald 1 zou onze city tour beginnen dus hadden we nog tijd zat om even langs madame Tusauds te gaan wat daar om de hoek zat.
Super knap hoe ze die beelde maken! je denkt dat het in Adam leuk is.... dan ben je hier nog niet geweest :p.
Fran vond het iets minder, want Peter begon spontaan Madonna te zoenen.
(waar die overigens niet zo over te spreken was, want ze zoende niet terug).
Nadat we even het gevoel hadden gehad dat we ook beroemd waren tussen al die sterren waren we toch wel toe aan wat te drinken.
Met de tour zijn we langs bijna alle studio's in hollywood geweest, en gingen we ook richting t hollywood sign. Dit was natuurlijk een typisch kodak momentje en hier hebben we dus ook even gestopt. Na een uur in het oh-zo-oncomfortabele-busje te hebben gezeten besloten we om zelf een tour te beginnen met de auto richting Beverly hills.
Daar aangekomen wordt je spontaan jaloers! Wat een huizen hebben die mensen daar zeg!! na een tijdje jaloezie opwekken in BH zijn we door gereden naar santa monica beach.
een super mooi strand.. en echt de pier met kermis zoals iedereen die wel kent van films. ook hier hebben we weer ons ogen uit kunnen kijken.
via de promenade (wat erg gezellig was) zijn we weer richting auto gelopen om verder te gaan naar Venice beach omdat we toch wel benieuwd waren waar baywatch nou is opgenomen.
hoe dichter we bij venice beach kwamen, hoe apparter het werd.
na 3 rondjes voor een parkeerplek (die grote auto past nou eenmaal niet overal) liepen we vol moed richting strand......
Hoe mooi,warm, schoon, gezellig etc Santa monica was.. zo raar,koud,en vreemd was t hier!
In het begin leek het nog wel mee te vallen.. gewoon veel rare figuren mja, waar heb je die niet, toch.
het was de bedoeling dat we hier wat zoude eten, dus gingen we opzoek.
Die boulevard was echt te grappig..
de 1 nog gekker dan de ander.. een vrouw met een bordje: Shitty advise voor een doller, een docter met medicinale wiet, en dan die strand huisjes.. te erg!!
nougoed, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Na bijna een half uur zoekend tussen de tattooshops, stonede mensen, rare mensen, en groupies besloten we rechtsomkeert te maken en ergens anders iets te gaan eten.
Ons iets wat verkeken op hoelang t nog terug rijden was, kwamen we om 21.10 aan om ergens is te eten.
ah fijn.. een heeeeele lange, zeer leuke, vermoeiende, en uiteindelijk beetje apparte dag.. kunnen we zeggen dat we ook nu weer snel in ons mandje kropen om de volgende ochtend weer te vertrekken richting Lake HAvasu.

Day 3: -> Lake Havasu

Half 8 begonnen we met het vieren van Peter zijn verjaardag. HAPPY BIRTHDAY!!
9 uur zaten we weer in onze eigen mooie touring car opweg naar lake havasu. Een lange dag in de auto.
Via Joshua Tree NP gingen we opweg.
eerst natuurlijk even tanken, want je weet hier maar nooit wanneer je de volgende pomp tegen komt.
Bij die benzine pomp hebben we meteen wat eten en drinken gehaald voor onderweg... 99 doller cent voor 1.66 liter drinken!! echt waar... de foto's liegen er niet om.
bij Joshua Tree aangekomen, besloten we om onze route aan te passen en via het park te rijden. en hier hebben we absoluut geen spijt van. schitterend!!!!!!
trouwens,, hier is het inmiddels 11 uur in de ochtend, en al 42 graden.
Ondanks de hitte konde we het niet laten om de kodak momentjes te pakken (we hebben onze eigen japanner bij ons, die straks met de mooiste foto's thuis komt). met 42 graden "bergen" beklimmen voor een kodak moment, vond niemand erg. (zowaar) ook hier hebben we super mooie foto's kunnen maken.
We zijn doorgereden naar het mooiste uitkijkpunt van het park. beetje jammer dat de wespen weten dat daar mensen op af komen, en begon het daar dus al met een zwaar gevecht tegen 4 wespen in onze auto. (uiteraard hebben wij gewonnen). snel het beeld vastleggen voordat we lek gestoken zouden worden door de beesten. Erg jammer dat we daar zo kort gestaan hebben, want je kon uitkijken naar de grens van Mexico.
Onze reis ging verder naar Lake Havasu.
een weg waar geen end aan komt. echt bizar hoe lang een weg kan zijn.
het was trouwens wel een erg mooie route. veel woestijn, en uiteindelijk langs de colorado rivier,die erg mooi is, naar ons hotel.
We hadden de temperatuur meter binnen wel gezien, maar dat dringt niet echt tot je door.. bedoel, airco doet een mens goed! Toen we uitstapten kregen we dus ook meteen een klap in ons gezicht... 46.11 graden!!!
daar zijn wij nederlanders toch niet echt voor gemaakt hoor!
gelukkig hadden we een zwembad waar we maar al te graag in wilde.. en zo liepen wij met ons goeie gedrag daarheen. in 1 keer erin dan maar om af te koelen..... Wie dat dacht, heeft t mis!! Niks afkoelen.. het water was gewoon warm. toch nog even lekker kunnen zwemmen met zn alle om daarna richting London Bridge (jaja die heb je hier ook) te gaan om wat eten te scoren.
heerlijk gegeten.. Fran en Peter in een ander restaurant voor zijn verjaardag, en wij aan de overkant (je moet tenslotte wel allemaal weer met de auto mee)
na het eten waren we allemaal i de veronderstelling dat het wel af zou koelen... en ja hoor, dat was het ook..... Beetje jammer dat het ook savonds om 10 uur gewoon nog 40 graden is!! zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt. maar denk niemand!
dus dat was snel de auto uit, airco in en even een verslag typen..om vervolgens heerlijk te gaan slapen.

Nou dit is wel even voldoende informatie denk ik zo.. en er valt aardig wat te lezen voor jullie!!
We houden jullie snel op de hoogte.

Have a good one!
Liefs

• 19 Juli 2010 - 08:44

Iris Beijer:

lieve allemaal,wat hebben jullie al veel gezien, gedaan in zo'n korte tijd, heel indrukwekkend.Gelukkig airco in de auto, want wat is het heet bij jullie, niet normaal!
    Leuk om een via de side mee te kunnen genieten van jullie reis. Nog veel plezier. Groetjes, Iris.

• 20 Juli 2010 - 19:34

Hanneke:

Het was weer een leuk verhaaltje!

Gefeliciteerd Peet! Gezellig dat jullie nog even de gelegenheid hadden om het saampjes te vieren!

Enjoy!

Liefs Hann

• 20 Juli 2010 - 20:44

Tjerk:

In een korte periode al veel gezien en veel leesvoer voor ons.
    Je zou haast denken dat jullie ondertussen aan vakantie toe zijn.
    I hade a good one, Have fun!

Tjerk

• 21 Juli 2010 - 18:20

Jan En Mo:

Hey Family Spanish,
    How are you doing?

Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin en hebben jullie al veel gedaan! Maar waar blijven de foto's?? :-)
    Veel plezier nog.
    Dikke Kiss Jan en Mo

• 21 Juli 2010 - 20:36

Dees En Eus:

Hey lieverds,

Super veel gezien al zeg! Fijn dat jullie zoveel foto-momentjes nemen, hebben wij er ook nog iets aan als jullie terug zijn, ben erg benieuwd! Geniet met volle teugen van deze bijzondere reis, na die hele nare periode is dit echt wel even wat jullie nodig hebben! Heel veel liefs van ons xxx

• 23 Juli 2010 - 08:17

Edwin & Diana:

Hey Spaansies,

Erg leuk dit reisverslag, als we lezen wat jullie ondernemen dan is uitrusten in Italie wellicht de beste afsluiting ;-)Wij vertrekken vandaag en zullen jullie blijven volgen.

Ciao, de Jonkers